MELODY

MELODY

R&B

ریتم اند بلوز (به انگلیسیRhythm and blues) که به‌طور مخفف آر اَند بی (R'n'BR&B یا RnB) هم نامیده می‌شود، گونه‌ای از موسیقی برآمده از ترکیب سبک‌های جَز گاسپل و بلوز است که در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ توسطآمریکایی‌های آفریقایی‌تبار ابداع شده‌است.


ALTRNATIVE

راک آلترناتیو (به انگلیسیAlternative rock) که به عنوان موسیقی آلترناتیو هم شناخته می‌شود، در اواسط دههٔ ۸۰ با تأثیر از موسیقی پانک راک به وجود آمد اما از لحاظ ساختاری و ظاهر شبیه هیچ‌یک از سبک‌های قبل از خود نبود، نه ظواهر و ساختار گروه‌های پانک را داشت و نه می‌شد آن را شاخه‌ای از سبک‌های دیگر دانست و به دلیل اینکه از جنبه‌های بسیاری با موسیقی‌های قبل از خود تفاوت داشت نام «آلترناتیو» به معنای «جایگزین» را به آن دادند.


UPLIFTING TRANCE

موسیقی ترَنس یا خلسه، سبکی از موسیقی رقص الکترونیک است که در دههٔ ۱۹۹۰ میلادی توسعه پیدا کرد. موسیقی ترنس به‌طور کلّی با ضرباهنگ ۱۱۰ تا ۱۵۰ ضربه در دقیقه، عبارت‌های ملودیک کوتاه، سینث‌سایزر، و فرم موسیقایی که بالا و پایین‌هایی می‌سازد شناخته شده‌است.


EMOTIONAL

موسیقی دوره رمانتیک به موسیقی دوره‌ای از موسیقی کلاسیک غربی گفته می‌شود که از اوایل قرن نوزدهم میلادی آغاز گشت. این موسیقی با نهضت رمانتیک مربوط است. این سبک از نظر زمانی پس از دوره کلاسیک و تا حدی در تقابل با آن ظاهر شد.


ORCHESTRA

ارکستریا سازگان به مجموعه‌ای از نوازندگان و سازهایی که باهم به اجرای قطعات موسیقی می‌پردازند، اطلاق می‌شود.هر ارکستر به‌طور معمول براساس قرارگرفتن نوع و تعداد سازها در آن نامگذاری می‌شود. برای نمونه، ارکستر سمفونی، که به‌عنوان بزرگترین نوع ارکستر شناخته می‌شود، بدان معناست که در آن از تمام گروه‌های سازی استفاده شده و تقریباً تمامی سازهای موسیقی کلاسیک غربی در آن وجود دارد. ارکسترهای کوچک‌تر، که بخشی از سازهای موسیقی کلاسیک در آن قرار دارد، با نام‌های دیگر از جمله ارکستر مجلسی نامیده می‌شوند. ارکستر مجلسی به ارکستری گفته می‌شود که در آن از سازهای زهیِ آرشه‌ای،سازهای بادی چوبی و سازهای کوبه‌ای و سازهای کلیدی همچون پیانومی‌تواند استفاده شود


ORCHESTRAL

ژانرموسیقی ارکسترال ازاواخرقرن شانزدهم درآثارآهنگ سازان شنیده میشد ولی کلمه ارکسترال در اواخر قرن هجدهم درمیان آهنگ سازان و منتقدان رایج شد.ونقطه کانونی این سبک اروپاست 


ELECTRONIC

موسیقی الکترونیک گونه‌ای از موسیقی است که در مراحل تهیّهٔ آن از سازهای الکترونیک و فناوری موسیقی الکترونیک استفاده می‌شود یا در تولید صداها از ادوات آکوستیک استفاده نمی‌شود. به‌طور کلّی فرق عمدهٔ آن با انواع دیگرموسیقی در نوع صدای ساخته‌شده به‌وسیلهٔ ابزار الکترونیکی است. نمونه‌هایی از دستگاه‌های تولید صدای الکترومکانیکی شامل تل‌هارمونیوم، ارگ هموند و گیتار الکتریک می‌باشد. همچنین برای تهیّهٔ صدای کاملاً خالص الکترونیک می‌توان از دستگاه‌های ترمین، سینث‌سایزر و رایانه بهره جست. موسیقی الکترونیک عموماً به صورت بیکلام می‌باشد.


AMBINET 

موسیقی اَمبینت (به انگلیسیAmbient music) گونه‌ای از موسیقی برآمده از آثار هنرمندان سینث‌پاپ تجربی دههٔ ۱۹۷۰ میلادی مانند کرافت‌ورک و برایان اینو -که مبنای موسیقی‌اش استفاده از سینث‌سایزر بود- و فضای خلسه‌آورتکنوهای رقص دههٔ ۱۹۸۰ میلادی است.[۱] در موسیقی اَمبینت بیش از آن‌که به ترانه‌سُرایی و آهنگسازی اهمیت داده شود به عنصر «تکرار» و یک‌پارچگی بافت صداها توجه می‌شود.


ENIGMA

انیگما (به انگلیسیEnigma)، یک پروژهٔ موسیقی الکترونیک است که در سال ۱۹۹۰ میلادی توسط مایکل کرتو، دیوید فرستین و فرانک پترسن در آلمان پایه‌گذاری شد. کرتو، سازنده و تهیه‌کنندهٔ اینیگما است. معمولاً ساندرا، همسر سابق کرتو، بخش‌های صدایی آهنگهای اینیگما را اجرا می‌کرد. این دو تحت نام ساندرا کرتو با یکدیگر همکاری می‌کردند. ینز گد، به عنوان یک سازنده و تهیه‌کنندهٔ مشترک در این گروه کار می‌کرد و در سه آلبوم اینیگما نوازندهٔ گیتار بود. تا کنون هشت آلبوم استودیویی تحت نام پروژهٔ اینیگما منتشر شده‌است.


 FOLK

موسیقی فولک معاصر (به انگلیسیContemporary folk music) یا به اختصار موسیقی فولک، نوع خاصی ازموسیقی سنتی یا به‌طور دقیق‌تر موسیقی فولکلور است که اوایل قرن بیستم به تدریج رشد کرد. شکل مدرن‌تری از این موسیقی که ریشه در موسیقی فولکلور داشت، بعدها در دهه ۶۰ میلادی فراگیر شد و به اوج محبوبیت رسید.


INSTROMENTAL

موزیکی گفته می شه که کلامی نداره و خواننده ای بر روی اون موزیک خوانندگی نمی کنهچند نمونه اینسترومنتال داریم که در واقع کار اینسترومنتال باید دارای جذابیت هایی صدایی بسیاری باشه که بتونه شنوده رو با خودش همراه کنه....


INSTROMENTAL ROCK

ینسترومنتال راک یا راک بی کلام Instrumental Rock یکی از شاخه‌های موسیقی راک است که در آن قطعاتی در گرایش‌های مختلف این سبک بدون خواننده ارائه می‌شود و قدمت آن به دوران شروع سبک مادر باز می‌گردد. قطعات راک بی کلام می‌توانند اصلی و یا نسخه بدون خواننده‌ای از قطعات دیگر باشند. قطعات اصلی این سبک، آثاری بداهه و خلاقانه هستند که نماد توانایی نوازندگان و آهنگسازان در ارائه آثاری موسیقایی در خلا حضور وکالیست است. عموم گیتاریست‌ها و نوازندگان موسیقی راک، آثاری در این سبک ارائه کرده‌اند. پست راک را می‌توان گرایش جداشده این سبک نامید.


BLUEGRASS

موسیقی بلوگرس نوعی موسیقی آمریکایی و از زیرشاخه‌های موسیقی کانتری است. بلوگرس در موسیقی سنتی ایرلند، اسکاتلند، ولز و انگلستانریشه دارد و در گذر زمان تحت تأثیر عناصر موسیقی جز قرار گرفته است.


POP

موسیقی پاپ (به انگلیسیPop music، که در اصل به معنی موسیقی عامه‌پسند (popular) می‌باشد) یک سبک از موسیقی عامه‌پسند است. و معمولاً در مقابل موسیقی کلاسیک و فولک (محلی) قرار می‌گیرد و از آن‌ها متمایز است. *[۱] با این حال هنرمندان این سبک در سبک‌های ترنس، هاوس، مَش آپ، ریمیکس، موسیقی الکترونیک، راک، هیپ‌هاپ، دنس، ریتم اند بلوز (R&B) و کانتری هم می‌توانند فعالیت داشته باشند و این باعث می‌شود که تبدیل به سبکی انعطاف‌پذیر شود. شاخه های زیادی مانند موزیک ترنس، هاوس، هارد ترنس و... از سبک پاپ سر چشمه گرفته میشود. عبارت «موسیقی پاپ» همچنین می‌تواند به یک زیر سبک خاص (درون پاپ) اشاره داشته باشد مانند سافت راک و پاپ راک.


PROGRESSIVE ROCK

پراگرسیو راک (به انگلیسیProgressive rock)، که با نام پراگ راک یا پراگ نیز شناخته می‌شود، زیر شاخه‌ای[۲] ازراک است که در اواسط دههٔ ۱۹۶۰ و اواخر دههٔ ۱۹۷۰ در بریتانیا شکل گرفت و در کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسهتوسعه یافت. این سبک توسعه‌یافتهٔ سایکدلیک راک بوده و از آن سرچشمه گرفته‌است، و همانند آرت راک، تلاش می‌کند ارزش‌های هنری و اعتبار موسیقی راک را ارتقا دهد. گروه‌های موسیقی تک‌آهنگِ پاپِ کوتاه را به سودِ تنظیم آهنگ و تکنیک‌های ترکیبیِ مرتبط‌تر با جاز یا موسیقی کلاسیک رها کردند تا به موسیقی راک همان سطح از پیچیدگی و پیشرفت و اهمیت موسیقی را ببخشند.آهنگ‌ها با مجموعه آهنگ‌هایی جایگزین شدند که اغلب ۲۰ تا ۴۰ دقیقه زمان داشتند و شامل تأثیرات سمفونی، زمینه موسیقی گسترش یافته، فضای خیالی، متن ترانه و ارکستراسیون پیچیده بودند. منتقدان موسیقی، که اغلب مفاهیم راک را «دهان پر کن» و آوا را «افراطی» می‌خوانند


PROGRESSIVE METAL

پراگرسیو متال (به انگلیسیProgressive metal) که به اختصار Prog Metal نیز خوانده می‌شود، نوعی زیر شاخه از موسیقی سبک هوی متال است که در آن هوی متال با پراگرسیو راک ترکیب شده و معمولاً دارای ساختاری بسیار پیچیده است. این سبک تظاهری به موسیقی کلاسیک هم دارد.


PROGRESSIVE HOUSE

پراگرسیو هاوس (انگلیسیProgressive house) شاخه‌ای از موسیقی هاوس است که اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی در بریتانیا ظهور کرد و پیامد طبیعی سیر «تعالی» (progression) موسیقی هاوس در اروپا و آمریکا بود. موسیقی پراگرسیو هاوس -همچون دیگر گونه‌های پراگرسیو- بر تمایزش با موسیقی هاوسِ استاندارد و عامه‌پسند، و اولویت‌بخشی به شیوه‌های تجربی و نوجویی زیبایی‌شناسانه تأکید دارد.


POST ROCK

پست راک Post Rock یکی از شاخه‌های جدید موسیقی راک است که ریشه‌های اولیه آن را می‌توان در آثار گروه‌هایی چون تاک تاک و GBYBE دنبال کرد. ساختار پست راک، ترکیبی از المان‌های مشخص موسیقی راک از جمله ریف‌ها و کوردها است که به‌صورت تکرارشونده نواخته می‌شود و موسیقی الکترونیک حضور چشم‌گیری در فضاسازی سینمایی و سورئال آن دارد. این سبک می‌تواند با کلام و یا بی کلام باشد. پست راک به‌نوعی تلفیق همه آن چیزی است که از موسیقی راک شنیده‌ایم. از مطرح‌ترین گروه‌های این سبک می‌توان به مونو، آپریل رین، هاموک، لایتز اند موشن، کائوئان و ... اشاره کرد.


TRANCE 

موسیقی ترَنس یا خلسه، سبکی از موسیقی رقص الکترونیک است که در دههٔ ۱۹۹۰ میلادی توسعه پیدا کرد. موسیقی ترنس به‌طور کلّی با ضرباهنگ ۱۱۰ تا ۱۵۰ ضربه در دقیقه، عبارت‌های ملودیک کوتاه، سینث‌سایزر، و فرم موسیقایی که بالا و پایین‌هایی می‌سازد شناخته شده‌است.


TECHNO

تکنو (به انگلیسیTechno) نوعی از موسیقی رقص الکترونیک است که در میانهٔ دهه ۱۹۸۰ (میلادی) در دیترویتایالت میشیگان محبوب شد. دی‌جی بن راسل معمولاً به عنوان خالق این‌گونه از موزیک محسوب می‌شود.[


JAZZ

جاز (به انگلیسیjazz) (یا به تلفّظ انگلیسی جَز) یک سبک موسیقی ایجاد شده توسط سیاه‌پوستان آمریکا در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است که از مشخصات آن، به‌کارگیری نت‌های محزون (Blue Notes)، سنکُپ و ضدضرب، ضرب‌های کشیده-کوتاه و خرامان (سوینگ)،تغییرات داینامیکی وسیع، به‌کارگیری ندا و پاسخ‌، پلی‌ریتمیک بودن و مهم‌تر از همه بداهه‌نوازی است؛ و آن را نخستین فُرم هنری (Art Form) پدیدآمده در ایالات متحدهٔ آمریکا می‌دانند. گروه موسیقی ای که جاز بنوازد، گروه جاز نام دارد.


LATIN JAZZ

جاز لاتین جزی است که ریتم‌های آمریکای لاتین را داشته باشد. گرچه موسیقی‌دان‌ها به‌طور مستمر پارامترهای آن را گسترش داده‌اند، اما به‌طور عمومی از واژهٔ جز لاتین این‌طور برداشت می‌شود که معنای خاص‌تری از صرفاً یک جز برگرفته شده از آمریکای لاتین داشته باشد.


SMOOTH JAZZ

اسموث جز یا جاز ملایم (به انگلیسیSmooth Jazz) نوعی سبک موسیقی است که با استفاده از سازهای رایج درجاز و معمولاً بدون بداهه‌نوازی عرضه می‌شود. بسیاری از دوست‌داران جاز آن‌را سبکی از جاز نمی‌شمارند


CHILLOUT

چیل اَوت (به انگلیسیChill-out) (که گاهی به‌طور مختصر چیل نیز نامیده می‌شود) یک اصطلاح چتری برای انواع مختلفی از موسیقی الکترونیک است که با حال و هوای دلپذیر و ضرب‌آهنگ میان سرعت شناخته می‌شوند. "چیل" به عنوان اصطلاحی عامیانه برای واژه "ریلکس" استفاده می‌شود.


EPIC

موسیقی های حماسی (Epic Music) به سبکی از آهنگ های تلفیقی اطلاق می شود که در آن‌ها ارسال پیام های حماسی‌و قهرمانانه مطرح است. این حالت موسیقی را می توان تقریباً در تمام فیلم ها و آثار قهرمانانه مثل فیلم های سوپرقهرمانان، فیلم های جنگی، فیلم های تاریخی و … شنید.


DOWNTEMPO

داون‌تمپو یا کندضرب (به انگلیسیDownbeat یا Downtempo) سبکی از موسیقی الکترونیک آرام (ریلکس کننده) است که شبیه به موسیقی امبینت می‌باشد ولی بر خلاف قالب بدون ضرب موسیقی امبینت، دارای ضرب یاگروو‌هایی است.[۱] صداهای ضربی آن در پاره‌ای از اوقات توسط چرخه‌هائی که حس هیپتوتیزمی دارند ساخته می‌شوند. بعضی از اوقات ضرب‌ها پیچیده‌تر هستند و بجای حضور در پشت زمینه خصوصیات بیشتری دارند ولی نسبت به انواع دیگر موسیقی مثل موسیقی ترنس شدت کمتری دارند. بطور معمول سبک موسیقی چیل اوت نیز برای اشاره به این سبک موسیقی کاربرد دارد، اما نسبت به «داون‌تمپو» عام‌تر است و سبک‌های موسیقی دیگری را نیز را دربرمی‌گیرد. یکی دیگر از سبک‌های مرتبط «تریپ هاپ» است، در حالی که سبک موسیقی داون‌تمپو معمولاً ازضرب‌آهنگ کمتری نسبت به تریپ هاپ استفاده می‌کند. به دلیل خاصیت لینت دادن اعصاب و ایجاد حالت احساسی-رمانتیک این سبک و استفاده کمینه از شعر یا خواننده، این سبک به عنوان سبک موسیقی پشت زمینه در اتاق‌های چیل اوت مهمانی‌های رقص و کافه‌های پرطرفدار استفاده می‌شود.


DANCE POP

دنس پاپ (به انگلیسیDance Popموسیقی پاپ رقص‌گرایی است که از پست دیسکو (به انگلیسیPost Disco) توسعه یافته و از اوایل ۱۹۸۰ آغاز شد


DEEP HOUSE

دیپ هاوس (انگلیسیDeep house) شاخه‌ای از موسیقی هاوس است که در دهه ۱۹۸۰ از آمیزش عناصر سبک‌هایشیکاگو هاوس و جاز-فانک با مایه‌هایی از موسیقی سول پدید آمد. قطعات سبک دیپ هاوس معمولاً تمپویی بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ بی‌پی‌ام (BPM یا ضرب بر دقیقه) دارند که با تمپوی آهستهٔ هیپ‌هاپ (۱۰۰ بی‌پی‌ام) و تمپوی تند موسیقی الکترونیک-تکنوی رِیو (۱۵۰ تا ۱۸۰ بی‌پی‌ام) در تقابل است. موسیقی دیپ هاوس حس‌وحالی آکوستیک‌وار دارد


ROCK

موسیقی راک گونه‌ای موسیقی عامه‌پسند است که در دهه ۵۰ میلادی تحت عنوان راک اند رول شکل گرفت و در دهه ۶۰ و بعدتر به طیف گسترده‌ای از سبک‌های موسیقی، به ویژه در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا گسترش یافت.[۱][۲][۳]موسیقی راک ریشه در راک اند رول دهه ۴۰ و ۵۰ دارد که خودش شدیداً متأثر از ریتم و بلوز و سبک کانتری است. موسیقی راک تحت تأثیر ژانرهایی نظیر فولک و بلوز است و تأثیراتی از موسیقی جاز و کلاسیک را نیز در خود گنجانیده‌است.


ROCKABILLY

راکابیلی یا راکِبیلی (انگلیسیRockabilly) از قدیمی‌ترین سبک‌های موسیقی راک اند رول است که ریشه‌اش به اوایل دهه ۱۹۵۰ در ایالات متحده (به‌ویژه ایالت‌های جنوبی آمریکا) بازمی‌گردد. به‌لحاظ سبکی حاصل آمیزش سنت موسیقایی غرب آمریکا از جمله موسیقی کانتری با سبک ریتم و بلوز است در مسیری که نهایتاً به راک اند رولِ کلاسیک ختم می‌شود. برخی نیز این سبک را آمیزه‌ای از بلوگرس و راک اند رول دانسته‌اند. واژهٔ «راکابیلی» خود ترکیبی از واژه‌های راک (از راک اند رول) و هیلبیلی است که این دومی نامی بود که به موسیقی کانتری در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ میلادی اطلاق می‌شد.


CELTIC

موسیقی سلتیک اساساً با دو چیز مفهوم پیدا می‌کند. اول اینکه این موسیقی مردمی است که خود را به عنوان سلت‌ها معرفی کرده‌اند و در درجه دوم اشاره دارد به هر گونه ویژگی که می‌تواند مختص به موسیقی اقوام سلتیک باشد. بسیاری از موسیقی‌دانان برجسته این سبک از جمله آلان استیول و پدی مولونی ادعا می‌کنند که ژانرهای مختلف موسیقی سلتیک نقاط مشترک بسیاری با هم دارند.واژه موسیقی سلتیک معمولاً برای معرفی موسیقی ایرلند و اسکاتلند به کار برده می‌شود، چرا که هر دو سرزمین نقش بزرگی در پیدایش سبک‌هایی مشهور و متمایز از این نوع موسیقی داشته‌اند. این سبک‌ها در واقع شباهت‌هایی بنیادی داشته و به وضوح تاثیراتی متقابل بر یکدیگر دارنداستقلال ایرلند از بریتانیا به ایرلندی ها این فرصت را داد تا موسیقی سلتیک را به عنوان محصولی منحصر به ایرلند ترویج کنند، اما باید توجه داشت که این نامگداری سرزمینی تنها تعریفی جغرافیایی مدرن برای مردمی است که همگی دارای تباری مشترک بوده و در نتیجه سبک موسیقی مشترکی را به ارث برده‌اند.


SAMPHONIC METAL

سمفونیک متال (به انگلیسیSymphonic metal) یا اپرا متال سبکی از هوی متال است که در آن از عناصر سمفونیک استفاده می‌شود. این عناصر شبیه همان عناصر سمفونیک کلاسیک اجرا می‌شوند. در واقع سمفونیک متال دو تعریف مجزا دارد؛ اولی همان تعریف اشاره شده یعنی یکی از زیر شاخه‌های هوی متال و دیگری نامی است که به دیگر زیر شاخه‌های متال داده شده‌است و گونه‌های‌های مختلف این زیر سبک‌ها را ترکیب می‌کند و این با استفاده از تأثیرگذاری خوانندگی یک خواننده زن و حال و هوایی اپرایی/کلاسیک انجام می‌پذیرد بطوری‌که قطعه موسیقی آفریده شده احساس سمفونیک بودن را به شنونده القا می‌کند.


FANTASY

سبک، گونه یا ژانر موسیقی یک مقوله یا نامی قراردادی است که برای توصیف صفات قطعه‌هایی از موسیقی که متعلق به رسوم مشترک هستند یا دسته‌ای از قراردادها است، به کار می‌رود.


FLAMENCO 

فلامنکو (به اسپانیاییFlamenco) سبکی از آواز، موسیقی و رقص اسپانیایی است. این نوع موسیقی تحت تأثیر سبک‌ها و فرهنگ‌های مختلف به شکل امروزی درآمده‌است و می‌توان گفت که بیشترین تأثیر خود را از کولیهای اسپانیا گرفته‌است. در شکل‌گیری و تکامل این سبک نمی‌توان از تأثیرگذاری موسیقی مورها و مسلمانان شمال آفریقا و حتی موسیقی ایرانی موسیقی عربی و موسیقی لاتین چشم پوشی کرد.


FOLK

موسیقی فولکلور یا موسیقی بومی یا موسیقی محلی (به انگلیسیFolk music) شکلی از موسیقی سنتی است که ریشه در آداب و رسوم یک قوم یا ناحیه دارد و سینه‌به‌سینه به نسل‌های بعدی می‌رسد.


COUNTRY

موسیقی کانتری (به انگلیسیcountry musicگونه‌ای از موسیقی محلی آمریکا است[۱] که به صورت بسیار گسترده در بسیاری از ایالت‌ها نواخته شده و طرفداران بسیاری دارد. هرساله مراسم‌های اهدای جوایز برای این ژانر موسیقی مانند American Country Music Awards و Country Music Awards برگزار می‌شود. محتوای اصلی آهنگ‌های سبک کانتری عشق، طبیعت و سبک زندگی سنتی آمریکایی است. این سبک موسیقی به دلیل تم و ملودی ساده با برخی از ژانرهای دیگر از جمله بلوز و جاز، همپوشانی دارد. از آلات اصلی این ژانر می‌توان به گیتار لپ استیل بانجو، ویلن، گیتار و هارمونیکا (سازدهنی) اشاره کرد.


CLASSICAL

موسیقی کلاسیک (به انگلیسی: classical music، به فرانسوی: musique classique) اصطلاحی عام است که بهموسیقی هنریِ اروپا اطلاق می‌شود. آغازِ این موسیقی را از سده‌های میانه در حدود سال ۵۰۰ میلادی می‌دانند


CLASSICAL CROSSOVER

کلاسیکال کراس اور یا کلاسیک متقاطع Classical Crossover گونه‌ای از موسیقی کلاسیک است که در آن هنرمندان دست به تلفیق فضای موسیقی کلاسیک با موسیقی مدرن زده‌اند. تفاوت این سبک با کلاسیک مدرن و کلاسیک معاصر در این است که موسیقی کلاسیک علی‌رغم تلفیق، حضور واضح و ملموسی دارد و شخصیت مستقل خود را در قطعات حفظ می‌کند (موسیقی متقاطع لزوما منحصر به موسیقی کلاسیک نیست


COMEDY 

موسیقی کمدی نوعی از موسیقی است که کمدی یا شوخی است، و انواع سبک‌های موسیقی را دربرمی‌گیرد. انواع محبوب موسیقی کمدی، موسیقی تقلیدی، ترانه‌های بدیع، راک کمدی و هیپ‌هاپ کمدی هستند.


CHILDRENS

موسیقی کودکان سبکی از موسیقی است با سازبندی خاص و ملودی‌های ساده و شیرین که توسط آهنگسازان بزرگسال برای کودکان ساخته می‌شود و مخاطبانی تا سطح نوجوانان را در بر می‌گیرد. هدف اصلی از ساخت موسیقی برای کودکان، تفریحی و آموزشی است که در تعلیم و تربیت کودک برای: رفتار، آگاه‌سازی، یادگیری، مهارت‌ها، بازی‌ها، رقصو آشنایی با فرهنگ بومی نقش مهمی ایفا می‌کند.


POP LATIN

پاپ لاتین (به اسپانیایی و ایتالیایی و پرتغالی: Pop Latino به فرانسوی: Pop Latine) نوعی از موسیقی پاپمی‌باشد که تحت تأثیر فرهنگ لاتین قرار گرفته‌است. از نظر گستره جغرافیایی از آمریکای لاتین تا اروپای لاتین(اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، رومانی) را در بر می‌گیرد. موسیقی پاپ لاتین معمولاًزبان‌های اسپانیایی، ایتالیایی،فرانسوی، پرتغالی و دیگر زبان‌های رومی‌تبار خوانده می‌شود هرچند که انگلیسی و زبان‌های دیگر هم برای این سبک متداول است. به علاوه بسیاری از خوانندگان بین‌المللی ایتالیا و فرانسه برای مخاطبان اسپانیایی زبان به اسپانیایی نیز می‌خوانند. بزرگترین ترانه‌سرایان و خوانندگان در پاپ لاتین عبارتند از: انریکه ایگلسیاس، خولیو ایگلسیاس، روسیو دورکال خوان لوئیز گرا، سلنا، لوئیز میگل، ریکی مارتین، گلوریا استفان، بلیندا، شکیرا، آلهاندرو سانز، جنیفر لوپز، خوزه فلیسیانو، خوانس.


METAL

هِوی متال (به انگلیسیHeavy metal) که گاه به‌سادگی متال خوانده می‌شود، زیرگونه‌ای از موسیقی راک است که به عنوان یک سبک تعریف‌شدهٔ موسیقی در دههٔ ۱۹۷۰ پا به عرصه گذاشت.ین سبک ریشه در موسیقی گروه‌های هارد راکانگلیسی و آمریکایی دارد که سال‌های پایانی دههٔ ۶۰ و آغازین دههٔ ۷۰ میلادی با الهام از بلوز راک و سایکدلیک راک و آمیزه‌ای از صداهای حجیم، خشن (دیستورشن) و تقویت شدهٔ گیتار، تک‌نوازی‌های طولانی گیتار الکتریک و ضرب‌آهنگ‌های سنگین، «موسیقی هوی متال» را آفریدند. سازهای استفاده شده در این سبک عمدتاً گیتار الکتریک، گیتار بیس و درامز هستند که در شاخه‌های مختلف سازهای دیگر همانند کیبورد، ویولن،ویولن‌سل و گیتار آکوستیک به این مجموعه اضافه می‌شوند.


TRADITIONAL

موسیقی اصیل ایرانی، که با نام موسیقی سنتی ایرانی، موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی دستگاهی نیز شناخته می‌شود،[۱] شامل دستگاه‌ها، نغمه‌ها، و آوازها، از سال‌ها پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه در متن مردم ایران جریان داشته، و آنچه دلنشین‌تر، ساده‌تر و قابل‌فهم تر بوده‌است امروز در دسترس است، بخش بزرگی از آسیای میانه، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، و یونان متأثر از این موسیقی است و هرکدام به سهم خود تأثیراتی در شکل‌گیری این موسیقی داشته‌اند، از موسیقی‌دان‌ها یا به عبارتی نوازندگان موسیقی در ایران باستانمی‌توان به «باربد» و «نکیسا» و «رامتین» اشاره کرد. موسیقی اصیل ایرانی، جزو کهن‌ترین سبک‌های موسیقایی از دوران باستان تا به امروز است.همچون گذشته‌های دور، مشاهیر صاحب سبک بسیاری در تاریخ ایران معاصرسر برآورده و هر یک، گامی مؤثّر در اعتلاء و پویندگی این موسیقی اصیل برداشته اند.


MODERN CLASSICAL

موسیقی کلاسیک (به انگلیسی: classical music، به فرانسوی: musique classique) اصطلاحی عام است که بهموسیقی هنریِ اروپا اطلاق می‌شود. آغازِ این موسیقی را از سده‌های میانه در حدود سال ۵۰۰ میلادی می‌دانند.


MEDITATION

این تصور که موسیقی مدیتیشن محدود به زمانی است که بخواهیم مدیتیشن انجام دهیم تصور درستی نیست. موسیقی مدیتیشن می‌تواند در انجام فعالیت‌های زیادی به ما کمک کند.مثلاً برای افزایش بهره‌وری ذهنمان در زمان مطالعه، یا برای افزایش تمرکز در زمان کار.در زمان‌های قدیم، یعنی زمانی که هنوز موسیقی مدیتیشن با این نام شناخته نمی‌شد اما مردم بخش‌های مختلف دنیا از تأثیرات آن اطلاع داشتند، از این نوع موسیقی برای تقویت حواس و کندوکاو در اعماق ذهن افراد استفاده می‌شد. جالب است بدانیم که حتی اصطلاح موسیقی مدیتیشن هم به معنای روانکاوی است.خیلی از ما تصور می‌کنیم که مدتیشن موضوعی است که در چند دهه‌ی اخیر در دنیا باب شده و حتی خیلی‌هایمان معتقدیم مدیتیشن یک جور ژست روشنفکرانه و به اصطلاح خودمان کلاس گذاشتن است. اما مدیتیشن در تاریخ باستان فرهنگ‌های مختلف دنیا سابقه‌ی طولانی دارد. در بسیاری از فرهنگ‌های بومی، برای پرستش خدایان خود از نوع خاصی از موسیقی استفاده می‌کنند. شامان و شفادهنده‌ها در آمریمای لاتین برای شفا و سحر و جادوی خود از شعر و ترانه‌هایی استفاده می‌کنند که امروزه به نام مدیتیشن می‌شناسیم.همچنین مسیحیان هم در زمان ستایش وعبادت خدا و برگزاری مراسم‌های آیینی خود به موسیقی‌های خاصی شبیه به مدیتیشن گوش می‌دهند.


RELIGIOUS(مذهبی)

 موسیقی عرفانی یا موسیقی صوفی گری موسیقی عروسی یا عزا


CHRISTIAN & GOSPEL

موسیقی مسیحی (انگلیسیChristian music) گونه ای از موسیقی است که برای بیان احساس شخصی یا جمعی در مورد زندگی و باورهای مسیحیان ساخته شده‌است. مضامین رایج موسیقی مسیحی شامل ستایش، پرستش، مجازات و عذاب است و شکل‌های آن در سراسر جهان متفاوت است.


DARK MUSIC

دارک وِیو یا موج تاریک (به انگلیسیDark Wave) یکی از سبک‌های موسیقی است که از اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی و همزمان با محبوبیت سبک‌هایی چون پست-پانک و نیو ویو شکل گرفت و ساختار آن بر پایه اصول بنیادین آن سبک‌ها است.[۱] هنرمندان این سبک موسیقی اشعار تیره و درون‌گرایانه را در تم آهنگ‌های خود اضافه کردند، برخی گروه‌های این سبک از موسیقی، زیرصداهاهی حزن‌انگیز نیز در کار خود استفاده می‌کنند. در دههٔ ۱۹۸۰ میلادی یک خرده‌فرهنگ همراه با این نوع موسیقی گسترش یافته بود که به افراد متأثر از آن خرده‌فرهنگ «وِیوِرز» یا «دارک وِیوِرز»می‌گفتند


EPIC TRAILER MUSIC

بهترین فیلم‌های حماسی آن دسته از فیلم‌های سینمایی هستند که از نظر تیم،‌ بودجه و مقیاس تولید با فیلم‌های ژانرهای دیگر سینمایی قابل مقایسه نباشند. چنین فیلم‌هایی با شکوه و عظمتی که بر روی پرده‌های سینما به تصویر می‌کشند، شناخته می‌شوند. بنابریان جای تعجب ندارد که کارگردانان این قبیل فیلم‌های سینمایی نیز برای ساخت موسیقی متن آثارشان به دنبال آهنگسازاتی باشند که جان کلام داستان حماسی فیلم را در قالب موسیقی پر عظمت و غرورآفرین روایت کنند. در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید تا برخی از معروف‌ترین موسیقی متن فیلم‌های سینمایی در سبک حماسی را با هم مرور کنیم.  


SOUNDTRACK

موسیقی متن یا حاشیهٔ صوتی یا ساندتِرَک (به انگلیسیsoundtrack) به مجموعهٔ اصوات ضبط‌شده بر روی یک فیلم سینمایی، برنامه تلویزیونی یا بازی رایانه‌ای گفته می‌شود که دربرگیرندهٔ موسیقی، دیالوگ‌ها، افکت‌های صوتی و ترانه‌های مربوط به آن تصاویر است. امروزه واژهٔ ساندترک به آلبوم‌های موسیقی فیلم یا موسیقی بازی ویدئویی نیز تعلق می‌گیرد و معرف ترانه فیلم‌ها یا بازی‌ها است (گاهی اوقات ممکن است دربرگیرنده موسیقی بی‌کلام آن اثر نیز باشد) که به شکل مستقلی در لوح‌های فشرده منتشر می‌شوند.


HINDUSTANI MUSIC

موسیقی کلاسیک هند (به انگلیسی:Indian classical music) به موسیقی رایج در شبه قاره هند گفته میشود. این موسیقی به دو شاخه اصلی تقسیم میگرد، زیرشاخه‌ای از این موسیقی که در قسمت‌های شمالی کشور هند رایج است،موسیقی کلاسیک هندوستانی (به انگلیسیHindustani) نامیده می‌شود در حالی که شاخه‌ای که در جنوب هند رایج است کارناتیک (به انگلیسیCarnatic) نامیده می‌گردد. تقسیم شدن این موسیقی به این دوشاخه در قرن 16 میلادی بعد از استیلای مسلمانان بر شمال هندوستان صورت گرفت، سبک هندوستانی بر پایه بداهه نوازی در قالب راگاها (به انگلیسی: Raga) و نمایش جنبه های مختلف یک راگا به مخاطب میباشد حال آنکه موسیقی کارناتیک بر پایه نواختن قطعات از قبل ساخته شده در یک راگا میباشد، با این حال هر دو موسیقی ار تشابهات زیادی برخوردار میباشند.


NEW AGE

موسیقی نیو اِیج (به انگلیسیNew-age music) یا عصر جدید یا عصر نو یکی از سبک‌های شناخته‌شدهٔ موسیقی است که هدفش الهام‌بخشی هنری، ایجاد آرامش روحی و مثبت‌اندیشی می‌باشد. شنوندگان این سبک موسیقی معمولاً از آن برای یوگا، مراقبه، مطالعه، مهار استرس، یا ایجاد فضای آرامش‌بخش استفاده می‌کنند. این نوع موسیقی مرتبط با جنبش عصر جدید و همچنین محیط زیست گرایی دانسته می‌شود. هارمونی‌ها در موسیقی نیو ایج از نت‌های تکرارشونده بم - که عموماً از واریاسیون‌های مختلف یک الگو بدست می‌آیند - ساخته می‌شوند. در بسیاری از نمونه‌های این نوع موسیقی صداهای ضبط شده از طبیعت (همچون صدای پرندگان، آب، باران و غیره) در ابتدای قطعه، یا در طول قطعه، بکار گرفته شده‌است.


HIP POP

موسیقی هیپ_هاپ (به انگلیسیhip_hop music) (با رپ اشتباه نشود) یکی از زیر سبک‌های موسیقی است که به‌طور موازی با فرهنگ هیپ‌هاپ رشد کرده‌است. این نوع موسیقی، از دو بخش اصلی تشکیل شده‌است: رپ (MC) وDJ (میکس‌صدا و اسکرچ). این موارد به همراه رقص برک و گرافیتی (یا دیوارنگاری) چهار بخش خرده‌فرهنگ هیپ هاپ، یک نهضت فرهنگی که توسط جوانان شهری به خصوص توسط سیاهان آمریکا ایجاد شد را تشکیل می‌دهد.[۱] در شهر نیویورک، در اوایل دهه ۱۹۷۰. در سال ۲۰۰۶، موسیقی رپ پس از موسیقی کلاسیک دومین موسیقی محبوب در ایالات متحده آمریکا بود.


WORLD

موسیقی ملل رده‌ای از موسیقی است که دربردارندهٔ سبک‌های گوناگونی از موسیقی جهان شامل انواع موسیقی‌های فولکلور، بومی، سنتی، نوسنت‌گرا و تلفیقی است. اصطلاح «موسیقی ملل» از دهه ۱۹۸۰ برای اشاره به انواع موسیقی‌های محلی غیرغربی به‌کار رفت و در بازارهای موسیقی فراگیر شد.